דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים סוכנות שיווק? 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 1857 פעמים ]

שלט פרסום החוצות המתנוסס על קיר חברת ברעם בגשר ההלכה זוכה לחשיפה של בין 800,000 ל- 1,000,000 איש, החולפים מידי יום בנתיבי איילון ועל פני גשר ההלכה. עלויות הפרסום של קמפיין העושה שימוש בשלט ענק כזה בגודל של כ-740 מ"ר, נעות בין 500 אלף ש"ח ל- 3 מיליון ש"ח, בהתאם למשך תקופת הקמפיין.

 

חברת IGIL השיקה לא מזמן את קיר הפייסבוק הגדול בעולם על קיר ענק בגובה 15 מטרים ורוחב 5 מטרים, בכיכר רבין בתל אביב, כדי לקדם את המותג אנרג'ייזר שהיא מייבאת לארץ . לקמפיין שעלה לחברה בפייסבוק החברה 500 אלף ש"ח ונמשך שבועיים, נחשפו למעלה משני מיליון איש וכ- 15,000 גולשים פעילים הצטרפו לדף המותג

 

המספרים מדהימים אבל נשאלת השאלה עד כמה תורמות החשיפות האדירות האלו ליצירת לידים והכנסות בפועל. האם היקף ההשקעה בקמפיינים כאלו מוצדק ומוביל להשגת היעדים העסקיים? מה הם הקריטריונים שמנחים את החברות השונות כשהן מחליטות עם איזו סוכנויות שיווק לעבוד?

 

די מורכב לאתר את סוכנות השיווק או משרד הפרסום שיספקו את השירותים שבאמת מתאימים ונחוצים לכם. כדי להצליח במשימה מומלץ להתייחס לשלושה היבטים מהותיים:

 

1.       האם הסוכנות שבכוונתך לבחור אכן תסייע לך להשיג את היעדים העסקיים?

תפקידן של סוכנויות השיווק נועד לקדם את המותג שלכם כדי שאתם תוכלו להשיג ולעמוד ביעדים העסקיים שהצבתם. מטרת האסטרטגיה העסקית שבניתם יכולה להיות מיתוג מחדש, יצירת שיח תקשורתי סביב המותג שלכם, הגדלת יחס ההמרות של אתר האינטרנט, שימור לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ? ועוד ועוד פעילויות ישפרו את השורה התחתונה.

 

לכן, לפני שבוחרים בסוכנות שיווק מסוימת צריך לוודא שהיא אכן יכולה לסייע לכם להשיג יעדים מדידים, כמו למשל: יצירת לידים איכותיים, הגדלת היקף רכישת המוצרים או השירותים שאתם משווקים, הגדלת היקף ההכנסות וכדומה. הדרכים להשגת כל אחת מהמטרות האלו הן שונות וחשוב שתציפו אותן בפני סוכנות השיווק ותסכימו יחד לגביהן, מראש. סוכנות שיווק שיודעת להתאים את סוג הפעילות למטרות והיעדים העסקיים שלכם תוכל לסייע לכם להשיגם.

 2.       עד כמה השירותים שמציעה סוכנות השיווק באמת נחוצים לך 

ארגון שמעוניין למשל להגדיל את כמות המכירות באמצעות אתר האינטרנט שלו צריך סוכנות שמתמחה ביצירת לידים במרחב הדיגיטאלי בנוסף לשירותי עיצוב ואופטימיזציה של אתרים (SEO). זאת משום שסוכנות שיווק שמכירה היטב את זירת האינטרנט תוכל להציע את הפעילויות הנכונות, מעבר לעיצוב ואופטימיזציה, שבאמת יובילו להגדלת התנועה באתר באופן קבוע ולשיפור יחס ההמרות.

 

כדי להפוך תנועה קיימת ועתידית ללידים, סוכנות השיווק צריכה למשל, ליצור עבורכם תוכן איכותי המספק ערך מוסף לגולשים בעקביות, ליצור קישורים פנימיים, לתחזק באופן שוטף את נוכחותכם הפעילה במדיה החברתית,  להקים עבורכם דפי נחיתה, ועוד פעילויות שיניעו את קהל היעד שלכם לפעולה על בסיס קבוע. אתם, כמשווקים, צריכים לשאול את הסוכנות כיצד השירותים שהיא מציעה יאפשרו לכם לייצר לידים והזדמנויות עסקיות חדשות, ולהחליט האם יש לסוכנות את היכולות לספק את השירותים שבאמת יסייעו לכם להשיג את המטרות העסקיות הספציפיות.

 

3.       האם סוכנות השיווק מסוגלת לעקוב אחרי התוצאות ולמדוד את החזר ההשקעה שלך? 

 כל סוכנות שיווק שמתחרה על תקציב השיווק שלכם תבטיח לכם הרים וגבעות, אבל זה לא מספיק. אתם צריכים להבין אם יש לסוכנות השיווק אמצעים וכלים למדוד, לעקוב ולדווח לכם על ביצועיהן ועל החזר ההשקעה (ROI) הנובע מהשירותים שהן מספקות. הסוכנות צריכה לספק לכם דו"חות כל אחד מהשירותים שהיא מציעה כדי שתוכלו לבחון את תוצאות הקמפיין ויעילותו. שהרי מבלי יכולת למדוד ולעקוב אחר הדברים לא תוכלו לדעת אם תקציב השיווק שלכם אכן מושקע בכיוון הנכון.  

 

כך, למשל, בנוסף לדיווח על היקף תנועת הגולשים באתר שלכם אתם צריכים לקבל דיווח שוטף על הלידים האיכותיים, יחסי ההמרה של דפי הנחיתה, כמה לקוחות חדשים הצטרפו, כמה גולשים נטשו את האתר, באיזה שלב ומדוע, האם בקרו באתר גולשים ייחודיים שכדאי להעניק להם תשומת לב מיוחדת, וכדומה. המדידה והמעקב אחרי הביצועים יאפשרו לכם לקבל שירות ברמה גבוהה יותר, לדעת אילו פעולות שיווקיות מניבות תוצאות טובות יותר עבורכם, לפעול במקצועיות, ולתעל את תקציב השיווק למקומות הנכונים עבורכם.

 

בפעם הבאה שתצטרכו לבחור סוכנות שיווק אל תשכחו לבדוק "כיצד סוכנות השיווק תסייע לי להגדיל את כמות הלידים, לייצר הכנסות ולהשיג את יעדיי העסקיים?" התייחסות לשלושת ההיבטים האלו תאפשר לכם לאתר את סוכנות השיווק שתסייע לכם להשיג את התוצאות הרצויות לכם באפקטיביות.

 

שרון ישראל מנכל חברת Xtra Mile חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS) http://www.xtra-mile.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב